Maserati Quattroporte

Značka Maserati se přidružuje k automobilce Alfa Romeo. Před nedávnem ukázala tvary nové generace Quattroporte. I přes veškerá utajení se nějaké informace přece jen dostaly na veřejnost. Pojďme se na ně podívat.
Havarijní pojištění doplňuje povinné ručení. Jde o volitelné pojištění, které kryje ostatní škody v povinném ručení nezahrnuté. Pojistit se tak můžete proti škodám na svém vlastním vozidle nebo třeba zamezit případné finanční ztrátě při odcizení vozidla.
Snímek motorového prostoru z oficiální sady fotografií naznačil, že k dispozici bude i vidlicový osmiválec. Ten se stane vrcholnou verzí, nabídne výkon 390 kW (530 k). Jedná se o významný nárůst, vždyť nynější vrcholné Quattroporte Sport GT S se chlubí „jen“ 331 kW. Základní benzinová varianta bude mít pod kapotou vidlicový šestiválec o výkonu 302 kW. Především na evropské zájemce bude cílit dieselové Quattroporte. To má používat posílenou verzi třílitrového vidlicového šestiválce od firmy VM Motori, který je dostupný například pro Jeep Grand Cherokee.
Zatím není jasné, jakého výkonu má turbodiesel v Quattroporte dosahovat, k dispozici však bude od příštího září. Zákazníky bude lákat také pohon všech kol. Dřívější zprávy z Maserati tvrdí, že se bude jednat o techniku odvozenou z Ferrari FF. Přední a zadní kola tedy nedostanou přímé mechanické spojení – pohon zadní nápravy obstará jako dosud systém transaxle s převodovkou u zadního diferenciálu, přední kola budou poháněna přímo od motoru přes dvojici vícelamelových spojek.
Podrobnosti k verzi 4x4 zatím nejsou známy. Quattroporte s pohonem všech kol každopádně bude prodáváno s přídomkem Integrale. Automobil dlouhý 526 centimetrů si ponechal typicky tvarovanou masku chladiče, o to výstřednější jsou však světlomety. Koncové svítilny jsou na rozdíl od předchůdce horizontálně vedené.