Titulní obrázek


Rally Monte Carlo - led a sníh

Letošní Rally Monte Carlo začala velmi zprudka. Nový ročník mistrovství světa v automobilových soutěžích probíhal na sněhu a ledu.

Havarijní pojištění doplňuje povinné ručení. Jde o volitelné pojištění, které kryje ostatní škody v povinném ručení nezahrnuté. Pojistit se tak můžete proti škodám na svém vlastním vozidle nebo třeba zamezit případné finanční ztrátě při odcizení vozidla.

Vstup do Rallye Monte Carlo, kterou začíná nový ročník mistrovství světa v automobilových soutěžích, zvládl nejlépe Francouz Sébastien Loeb. Devítinásobný šampion, který bude letos startovat jen v několika vybraných rallye, je po úvodní etapě slavné soutěže v čele s více než minutovým náskokem. Martin Prokop ve Fordu Fiesta je po čtyřech rychlostních zkouškách desátý.

Prokop, jediný český pravidelný účastník MS, na tratích pokrytých sněhem a ledem ztrácel po úvodním dnu přes šest minut. "Je to pro nás hodně těžké. Hodně nám to klouže. Snažím se jet nejlépe, jak to jde, ale není to dobré," uvedl po dopoledních zkouškách Prokop. Ve třetím testu se pak ocitl i mimo trať.

Na 36. místě je česká posádka Martin Rada, Jaroslav Jugas s vozem Alfa Romeo. Hned v prvním měřeném testu skončila úvodní etapa pro Tomáše Kostku, který urazil kolo. Ve čtvrté zkoušce havaroval také jeden ze spolufavoritů Belgičan Thierry Neuville, který tím vypadl z pátého místa.

Naopak žádné problémy nemá Sébastien Loeb. "Když už tu můžu jet o vítězství, chci to zkusit. Jsem tu, abych se bavil," řekl Loeb, jenž má vedle Monte Carla v plánu ještě tři starty v rallyeovém MS (Švédsko, Argentina a Francie). Ve zbytku sezony se bude věnovat okruhovým závodům.

Za vedoucím jezdcem Citroënu následuje s rozdílem 1:26 další Francouz Sébastien Ogier, jenž startuje poprvé s vozem Volkswagen Polo R WRC a vyhrál hned úvodní 37 km dlouhou erzetu. Ostatní tři testy v náročných podmínkách ale ovládl Loeb a od druhé zkoušky vévodí pořadí.

Třetí je Loebův finský kolega z Citroënu Mikko Hirvonen, který za francouzskou hvězdou zaostává o 1:46.